3/23/2009

På en annan plats

Kom och tänka på denna sköna låt idag. Låten som det supersköna svenska jazzbandet Koop bjudit på för ett par år sedan.
Jag är ju generellt sett svag för jazztoner men just denna låt bjuder på något extra. Mitt sinne begynner att drömma sig bort till en vit sandstrand, caipirinha's och ett allmänt beskymmerslöst liv. Rätt skönt att kunna vandra iväg till denna plats ibland vill jag lova. Tycker dessutom att Gustaf Skarsgård gör en grym insats i videon. Han är fruktansvärt talangfull, tack och lov verkar allmänheten förstått det nu. Grattis!

Nej, nu ska jag dra mig tillbaka i min solstol, beställa en ny caipirinha och stampa fötterna i takt med musiken i sanden.
Ja, bandet lyckas med sitt utsatta mål, jag rör på mina fötter, det går bara inte att låta bli. Härligt.

I see a different you

Over and Out

Inga kommentarer: