3/30/2009

Framför mig planterar grabbarna en skön tid

Det var några år sedan nu som de debuterade. Ja, faktiskt så lång tid tillbaka som när Sen kväll med Luuk fortfarande existerade. Kanske var det många som i själva verket trodde att dessa män debuterade för si sådär två år sedan med Pokerkväll i Vårby gård, men icke, det var nämligen i det sköna kvällsprogrammet på TV4. Något år senare släppte de sin första skiva, med jämnt mellanrum kom nästa och så var de nu här igen med skivan Spring Ricco.
Känns skönt att dessa män verkligen kommer överens med sina instrument och dessutom påminner varje ton mig om brittisk rock när den är som bäst, fast på svenska, vilket gör det hela lite mer underbart. Framför mig planterar grabbarna en skön tid. En tid, en vår som jag vet kommer att förgyllas av denna skapelse. Känner hur sugen jag blir på att samla ett gäng, dricka öl och vara ute tills morgonen gör sig påmind. Älskar när vårkänslorna kryper sig på och hur musiken aldrig slutar att hjälpa till med detta.

Florence Valentin - Spring Ricco

Over and Out

Inga kommentarer: