3/09/2009

Den nya eran - time to feel old peps

Ibland kan enbart en låttitel få mig att gilla en låt. Den kan kännas så klockren att den innan spelning redan utspelat sig fantastisk i mitt huvud. Allt som oftast fungerar det såhär för min del. Ger du mig en lista med okända låtar ska du se att de som jag väljer är baserat på en attraktiv låttitel - en attraktiv i min mening det vill säga. Många gånger blir man självklart besviken men en dag som denna njuter jag av att mitt val var ett bra val. Born in the 90's.
Lustigt, inte för att jag själv was born in the 90's men jag tycker att det är uppfriskande med någon som är. Det är ju trots allt bara att inse att allt snack om 60, 70 & 80-tal sakta men säkert håller på att brädas av 90-talisterna. En ny era tar vid och vi kan få känna oss om ännu mer äldre. Lika gammal som när man hamnat på fel åldergräns på klubben, du platsar liksom inte längre på 18 och trivs inte heller där längre.

Med deras New wave/ Techno/ Afro beat blir jag bara väldigt nöjd inombords och jag vet att denna kommer gå het på Hifin i några veckor framöver. Härlig brittiskt uttal, nonchalant och ganska galet. Ja, precis något i smak för mig med andra ord - kanske för dig också?
Mina damer och herrar och allt där mitt i mellan, männen bakom ljudet går under namnet Mickey Gang.

Over and Out

Inga kommentarer: