11/25/2008

FRA - måt - marsch!

När vardagsstressen ibland tar en lite för stor del av ens liv och ångesten börjar sakta men säkert växa i din kropp är det bara låtar som dessa som kan få mig att få upp ögonen igen. Man liksom blir en del av världen igen och tänkarna går äntligen utanför ditt liv och din stress.
Fyfan så jävla klockren denna låten är. Har tänkt på det innan men det tål att tänkas på igen och igen. Finns helt enkelt somliga samhällsdiskussioner som ger mig en viss tillfredsställelse om känslorna inför dem är besvarade - And they are.
Ja, Promoe vet som vanligt vad han snackar om i Den ljusnande FRAmtid. Han har med sina ord beskrivit lagen och okunniga/naiva människors syn på den så otroligt bra. Jag menar många av oss har väl stött på människor med den inställning som han så stiligt beskriver;
va skönt att det finns nån som begränsar
att det finns nån som talar om vad jag ska tänka
nån som står upp bland slöddret o vågar rensa
upp det är ändå inte mig de vill fängsla


Just den sista raden talar verkligen för hur de positiva inför lagen tänker eller ska jag säga inte tänker? - Hur sjuk i huvudet får man lov att vara? Shit.

Kan inget annat att tacka Promoe för hans bidrag i kampen mot FRA-lagen. Hoppas ni alla lär er något och att ni inser vilket big-brother samhälle vi lever i.

FRA - måt - marsch!

Over and Out

Inga kommentarer: