3/27/2011

Det man själv vet är sant men inte kan få sagt.

Jag tänker mycket på vad som komma skall, på vilken framtid som är min. Det är spännande, lite läskigt men framförallt motiverande. Jag tänker mycket på att jag har makten att påverka, att det är mitt öde som vilar i mina händer, att det är jag som bestämmer vart jag vill nå. Och trots att det ibland känns motigt och vi undrar; Varför händer detta mig? måste man ständigt påminna sig själv om, det min käre vän Atmosphere en gång myntade, when life gives you lemons, you paint that shit gold. För ju mer man tänker på det, är det precis som Looptroop så fint beskrev det; Cus' all the trouble we've been through, and all of the evil that men do, makes us harder the struggle continues. Sanningen å säga är att jag skulle kunna dra många goda citat men ni förstår nog vad jag försöker säga, efter regn kommer solsken, imorgon blir en bättre dag.
Av anledningar som dessa lyssnar jag idag på David Dallas. Killen som varit verksam ett tag men som över en natt blev världskänd efter att Kanye West postat hans video till Big time på sin blogg. Nu är det dags för David att leva the American dream med planen att erövra med sin nya platta The Rose Tint, som släpps inom kort. Själv tycker jag nog att det känns mest intressant att han kommer från Nya Zeeland, att det känns så långt ifrån hiphop man kan komma att man bara måste lyssna. Och inte är jag själv att tänka så, för till och med David själv har uttalat det. Att han har talang är ett faktum men när allt kommer omkring så finns det ju faktiskt fler som har det, men det finns dock inte lika många av dem som är från Nya Zeeland. And there you go...

Så, kanske har du en skitdag idag, kanske har du svårt att finna en mening i allt, och det där ljuset i tunneln känns långt borta. Se dig då omkring, tänk på vad du har och värdesätt det, tänk på att det alltid kunde vara värre och att imorgon antagligen blir en bättre dag. Det kan vara svårt att ta till sig, det förstår jag, men sätt då på Til Tomorrow så känns det kanske bättre om någon annan berättar det för dig - Om någon annan säger det man själv vet är sant men inte kan få sagt.

Ps. Du kanske känner igen samplingen från Ratatat's Loud Pipes? Ds.

Inga kommentarer: