6/08/2009

Hoppet om förändring

Trots att näsan rinner och halsen bränner måste jag hämta kraft för att skriva lite. Efter gårdagens EU-val har folket talat och piraterna står uppenbarligen starka. Sanningen att säga är att jag egentligen hade lagt politik åt sidan efter alla år med b to the ullshit, fanns liksom inte någon kvar att lita på. Men så lyckas någon beröra, någon lyckas ta tag i de där frågor som verkligen betyder något. Någon kan kämpa för att vi människor ska få vara människor och slippa spärras in likt de människor jag ser reprisen på varje kväll, big brother. Egentligen kan det mesta kvitta så länge jag själv gör medvetna val för förändring men att veta att det är mitt liv och ingen annans att styra står högst upp på listan för mig. När jag tänker efter på det samhälle jag lever i blir jag ibland mörkrädd, inte nog med vad som faktiskt är utan intressant är ju också att se till hur valet i sig skötts. Sånt oförtjänt skit Piratpartiet faktiskt fått ta och vilka ointelligenta människor som kommit upp till ytan. Ja, att dessutom med egna ögon få skåda fifflandet med valsedlarna gör inte direkt saken bättre. Men, fifflande dit, skitsnack hit räckte inte för att knäcka partiet. Ett parti som uppstått efter brist på den "vanliga" människans åsikter, ett parti som jag verkligen hoppas kommer att göra en förändring. För en gångs skull.

Ja, politik är allt bra knepigt och man luras så lätt av lovord och förändring. De påstår att det är en demokrati vi lever i men detta tvivlar vi nog alla på ibland. Till ämnet hör ju också detta, låten som Promoe och Timbuk tillägnat SD, vilken uppstod i debatten om högerextremister. Tycka vad man vill om ämnet men kanske har ni missat låten men ingen kan väl ha missat det utskick SD gjorde förra veckan. Var det bara jag som skratta åt bilden hämtad från 80-talet med de svenska barnen vandrandes under en gemytlig sommardag? Tydligen inte.

Till ämnet hör ju även denna låt. Kära David Pagmar som var i farten för någon månad sedan gällande fildelning. Så sant min vän, behöver jag säga mer? Nej usch, inte ett ord till ikväll. Too much.

Promoe feat Timbuktu - Ge oss Sverige tillbaka
Montt Mardié - We're all the Pirate Bay


Over and Out



Inga kommentarer: