3/05/2009

Bakom ljudet gömmer sig minnen från förr

När man helt plötsligt får alltför mycket att ta tag i tenderar somliga ting att försummas, i detta fall bakomljudet. Men, nu har arbetet lagts åt sidan för en stund och självklart måste jag bidra med musik från mina lurar.

Kommande låt ger mig känslor från en bussresa ner till Alperna. Ung som man var och hit som originalet var föll man pladask för det upplyftande och cheesy som låten bjuder på. Minnen från en spelning på en modevisning kryper sakta men säkert även fram. På tal om cheesy, detta blev avslutningslåten på modevisning, på deras begäran, OBS! ha...

Hur som haver, när jag då hör denna cover skjuts minnet fram några år och jag blir sugen på att dra fram tidningen jag gjorde där denna grymma artist medverkade i form av en intervju. Då var det väl egentligen inte någon annan en jag och en tjej vid namn Frida som kände till artisten, och likaså gällde nog alla de andra intervjuerna också. Därför ler jag lite osvenskt och nöjt när jag idag ser dessa personer växa sig fram och bli betydelsefulla personer.
Nu känns det sannerligen ointressant med en vidare beskrivning, vill ni veta mer lovar jag att damma av tidningen och dela med mig av denna exklusiva intervju. Så, mina damer och herrar, mannen bakom ljudet;

Montt Mardié - Det Bästa I Världen ( Ja, R.Kelly's låt)

Over and Out

Inga kommentarer: